abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du: 

Comdirect bank is not made for international young professionals!!!!

20 ANTWORTEN

Crazyalex
Legende
8.583 Beiträge

@Nanehmke 

"At the moment" (which correctly means "for several years" at Comdirect) customer support is a bit overloaded.

A response is usually expected in 2 weeks - at the earliest.

 

Regards, Crazyalex


An alle Neueinsteiger: Appell an alle Neueinsteiger und Interessenten.
ETF-Anfänger: Bitte intensiv durcharbeiten... ETF-FAQ. .................Danke!

dg2210
Legende
6.944 Beiträge

Nicht zu vergessen: Der große Vorteil von SEPA ist, daß alle EUR-Konten im gesamten SEPA-Raum gleichwertig und darum "lokal" sind. Wenn ich lieber  italienisch, spanisch oder englisch als Vertrags- und Kommunikationssprache möchte, dann eröffne ich einfach ein Konto bei einer entsprechenden Bank, uns schon ist das Problem gelöst.

SMT_Chris
Community Manager
Community Manager
2.412 Beiträge

Hi @Nanehmke,

 

sorry to hear that you haven been taken by a fraud link. To make a long story short. Here is what I can offer you. 

 

1. Login into you account

2. Use our contact form an translate your request by using e.g. deepl

3. Let me know when all has been done.

4. We'll prioritize you request. 

 

That's the fastest way.

 

Kind regards

Christoph

 

Nanehmke

Hi, thanks for reaching out. I have submitted two contact form on this topic with translated German, so hopefully the content is somehow understandable. I read about above comments and just didn’t expect a reply from the contact from will take up to 2 weeks. Thanks in advance for your understanding as the fraud attack withdraw over 2000euro from my account, so I was desperate to get some help! 

one contact form was submitted on 14.06.2024 at 9:50am, and another contact form was submitted on 12.06.2024 at 1:55pm. Both of these are sent after logging in my account with the contact from function at the customer service section. 

SMT_Chris
Community Manager
Community Manager
2.412 Beiträge

Hi @Nanehmke,

 

cool, I'll will call my colleague to initiate the next steps asap. In case that the fraudsters has debit your VISA card you def. have to reclaim the payments online. For this you have to login into your account and go to the transaction overview, click on the payment you want to reclaim and below the transaction details there is a button "Umsatz reklamkieren". Please hit that button and follow the instructions. 

 

In case we have any questions we'll get back to you. 

 

Kind regards

Christoph

Nanehmke

Hi Christoph, 

 

Thanks for the advice and look forward to hearing from your college. 

 

I already tried to click the button "Umsatz reklamkieren", however it shows the message below. 

 

Dieser Umsatz kann nicht reklamiert werden. Gründe könnten sein, dass der Umsatz bereits reklamiert wurde oder die Umsatzart nicht über diesen Weg reklamiert werden kann. Bei Fragen wenden Sie sich bitte an unsere Kundenbetreuung.

 

I am not sure what else I can do at this point except for waiting for someone from Comdirect to contact me. 

 

Floppy85
Mentor ★
1.066 Beiträge

Finde es immerwieder erstaunlich, dass wenn ich z.B. nach England oder in die Staaten fahren würde und kaum englisch sprechen würde, man mir mit deutsch kaum weiterhelfen könnte und umgekehrt genau so verlangt wird, dass ich die Sprache zu beherrschen habe. Scheinbar existieren da in der Welt immer so double standards.

 

Another question: why did you got taken for Phishing ?

Nanehmke

@SMT_Chris  

 

Hi Christoph, 

 

Sorry that I need to contact you again through the community post. Your college did reply my contact form, however one of them asked me to click the button "Umsatz reklamkieren" as you mentioned, and another one asked me to call… 

 

as I mentioned earlier, I already tried to click the button "Umsatz reklamkieren", however it shows the message below.  And I also replied the contact form email with the same message in German, however I didn’t hear back anything. Is there anything you can think of that could help me? 

 

Dieser Umsatz kann nicht reklamiert werden. Gründe könnten sein, dass der Umsatz bereits reklamiert wurde oder die Umsatzart nicht über diesen Weg reklamiert werden kann. Bei Fragen wenden Sie sich bitte an unsere Kundenbetreuung.

Nanehmke

Hi, 

 

this is not the double standard, no matter where I come from, either from France, Spain, USA or even Japan. English as a global language is a way to communicate among people worldwide. Germany is one of well developed countries that should have an open mind and provide a more convenient way for foreigners who are here for work and contribute the Germany economy. 

In US, typically different languages are provided for banking or customer service, which is Spanish. German as a not so widely spoken language is not typically provided in US as alternative service languages. Unfortunately but truthfully, I would say Germany is nowhere comparable as US in terms of customer services… 

Floppy85
Mentor ★
1.066 Beiträge

Costumer service does not mean, everything will serve for you on a golden plate. Also in the USA the term "individual responsibility" should be known. Costumer service is independent from what you think you contribute to germany. You will not change it, but you can change yourself by just accepting serveral rules and terms - so as i have to accept in the US.

Kurz zustimmen zu Cookies und vergleichbaren Webtechnologien
Um Ihnen insbesondere ein optimales Website-Erlebnis zu bieten, werden mit Ihrer Einwilligung Cookies und Webtechnologien zu Funktions-, Statistik-, Komfort- und Marketingzwecken sowie zur Darstellung personalisierter Inhalte verwendet. Im Einzelnen sind dies (Details unter nachfolgenden Links):

Adobe Analytics: Reichweitenmessung zur Verbesserung des Nutzungserlebnisses der Website sowie Optimierung der Marketingkampagnen.

Adform: Aussteuerung und Optimierung von Werbemitteln, die durch Kunden von Adform geschaltet werden.

Adition: Aussteuerung und Optimierung von Werbemitteln, die durch Kunden von Adition geschaltet werden.

comdirect-Surfertracking: Optimierung und Aussteuerung nutzerbezogener Werbung, die von comdirect auf Drittseiten geschaltet wird

Community Umfrage: Aussteuerung von Umfragen für Besucher der comdirect community.

DoubleClick Floodlight: Analyse des Nutzerverhaltens zur Optimierung des Nutzungserlebnisses.

Meta: Nachverfolgung von Verhalten nach Klick auf Meta-Werbeanzeigen und Personalisierung von Meta-Werbung.

Google Ads: Nachverfolgung von Verhalten nach Klick auf Google-Werbeanzeigen und Personalisierung von Google-Werbung.

Personalisierte Angebote: Aussteuerung und Optimierung von personalisierten Werbeflächen im persönlichen Bereich.

Smartadverser: Aussteuerung und Optimierung von Werbemitteln, die durch Kunden von Smartadverser geschaltet werden.

Wenn Sie mindestens 16 Jahre alt sind, können Sie durch Klicken auf „Alle akzeptieren“ bestätigen, dass wir diese Webtechnologien verwenden dürfen. Anderenfalls klicken Sie auf „Alle verweigern“. Durch Klicken auf „Einzeln einstellen“ können Sie jederzeit Ihre Einwilligung widerrufen oder Ihre Einwilligungseinstellungen anpassen.

Hier finden Sie weitere Informationen zum Datenschutz und unser Impressum.