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Neue photoTAN App – Infos zu Update oder Neuinstallation inkl. FAQs

576 ANTWORTEN

ehemaliger Nutzer
ohne Rang
0 Beiträge

Hallo @Uwe,

 

herzlich willkommen in unserer Community.

 

Wenn du den Aktivierungsbrief noch hast, installiere die App gerne einmal neu. Nach der Installation ist eine erneute Aktivierung notwendig.

 

Viele Grüße

Mario

Maat
Autor ★★
42 Beiträge

Hi,
meine photoTAN-App startet nicht mehr.

Nach mehreren Versuchen kommt dann die Systemmeldung: "photoTAN wird wiederholt beendet".

System: Android 13 Sicherheitsupdate: 05.08.2023

Smartphone: Google Pixel 7 Pro

Appversion: 8.12.0

 

Ein Warm- oder Kaltstart des Smartphones hilft nicht. Eine Neuinstallation inkl. Cache-Bereinigung hilft ebenfalls nicht. Bitte um Hilfe. Ich muss dringend Überweisungen durchführen. Für SMS-TANs werden ja Entgelte erhoben.

Tarulia
Mentor ★
1.112 Beiträge

emma
Autor
3 Beiträge

@SMT_Service @SMT_Erik @ehemaliger Nutzer 

This is indeed urgent. PhotoTAN is just not working on Android.

1. I requested a new activation letter

2. I installed the latest version of photo Tan

3. I activated the photo Tan but fail to proceed order --> multiple times

4. I re-install multiple times on the same phone and the other phone ---> none of them working

 

Any other solutions you can propose? I am in urgent need to access comdirect account.

 

Thanks and I wait for your reply.

Silver_Wolf
Legende
5.288 Beiträge

Was the activation at least 2 days ago?

Otherwise have some patience.  🙂

 

emma
Autor
3 Beiträge

Just received today. So, should I try again in 2 days?

Silver_Wolf
Legende
5.288 Beiträge

@emma  schrieb:

Just received today. So, should I try again in 2 days?


YES, indeed, patience. 🙂

There were several statements from CD about that.

 

After activation of 2FA you have some some basics.

Login to the account, read your mails, make some settings, ...

 

But not the real stuff like payments or securities  orders.

This needs manual approvement that may take up to two days.

emma
Autor
3 Beiträge

Thanks for your answer.

I tried reading mails...but still not working. Because it sends TAN to photoTAN app, and the app is always showing "fail to proceed". 

 

Of course, other functions are also not working as well.

Silver_Wolf
Legende
5.288 Beiträge

I'm not sure about the current restrictions.

But give them some time.

Wait and see.  🙂

paej
Mentor ★★★
3.190 Beiträge

Frage eines „ Blinden“

 

Wo sehe ich in meiner Comdirect-Phototan-App   (Apple IOS) welche App- Version ich nutze?