Hilfe
abbrechen
Suchergebnisse werden angezeigt für 
Stattdessen suchen nach 
Meintest du: 

English translations of the web-interface

ralienpp
Autor
2 Beiträge

Hello everyone.

I am so far a happy customer of the service, but I am rather limited in what I can do, because of a language barrier.

It would be great if at least some of the user interface sections were also available in English.

In the meantime, I keep "Verbessening" my German 🙂

Best wishes!

10 ANTWORTEN

AdrianW
Experte
87 Beiträge

Hello @ralienpp,

welcome in the community!

I'm afraid that the chances of getting anything translated into English (or any langauge for that matter) are pretty slim. The reason for this is the fact that this bank (like almost all banks in Germany) communicate exclusively in German. By opening your bank account here, you have accepted this, then this can be found in the general terms & conditions of the bank.

However, in order to not leave you empty-handed I have found a website where you can get to know the basic German terms in the area of banking. You can also use that website to improve your German for free. It is an offer of Deutsche Welle (a German public broadcaster with the focus on the international audience):  http://www.dw.com/en/45-at-the-bank/a-19554760

I wish you every success with getting to know German.

Kind Regards,

AdrianW

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hallo @ralienpp,

willkommen in der Community!

Ich befürchte, dass die Chance dafür, dass irgendwas ins Englische (oder auch andere Sprache) recht klein ist. Der Grund dafür ist, dass diese Bank (wie fast alle andere Banken in Deutschland) kommunizieren sich ausschließlich auf Deutsch. Durch Eröffnung deines Girokontos hier hast du das anerkannt, denn das kann in den Allgemeinen Geschäftsbedingungen der Bank gefunden werden.

Damit du allerdings nicht mit leeren Händen gehst, habe ich eine Webseite gefunden, wo du die deutsche Grundbegriffe des Bankwesens kennen lernen kannst. Du kannst auch diese Webseite um deine Deutschkenntnisse kostenlos zu verbessern. Es handelt sich um ein Angebot von Deutsche Welle (ein rechtlich-öffentlicher Rundfunk mit Fokus auf internationales Publikum):

http://www.dw.com/de/45-bei-der-bank/a-19545747

Ich wünsche dir viel Erfolg mit das Kennenlernen der deutschen Sprache.

Viele Grüße,

AdrianW

An andere Mitglieder der Community: Englische Version dient lediglich als Antwort an den Fragesteller und die deutsche Version dient dem Zweck, dass alle Leser auch ohne Englischkenntnis meine Antwort verstehen können.

nmh
Legende
9.962 Beiträge

Hi, @ralienpp,

I can only confirm what @AdrianW  said. Comdirect will communicate in German only, mainly for legal reasons.

If you are looking for a bank in Germany with English web interface, I can recommend  www.targobank.de   Their brokerage is not as strong as with comdirect, but they offer all the "normal" accounts, securities trading and credit cards people normally require. I understand the accounts are all free, and the prices for trading securities are comparable to comdirect. The Targobank is the old "Citibank" branch in Germany, it has been renamed some eight years ago and is now owned by a large bank in France.

Best regards from a sunny, but ice-cold Munich

nmh

Disclaimer: Ich habe leider kein scharfes ß auf meiner Schweizer Tastatur.

indigena
Autor ★★★
55 Beiträge

There is one bank which has 100% English language support: N26. Not sure if I would use it as my main bank account, but lots of my (English speaking) colleagues do so.

Also Deutsche Bank has an English online banking and actually also English speaking staff in the branches for opening an account and other questions.

comdirect is very restrictive when it comes to languages which is really unfortunate. I also like comdirect but this is still a "no go" for me. I am German but I know this causes problems to people.

Dietus
Experte ★★★
760 Beiträge

The Targobank is the old "Citibank" branch in Germany, it has been renamed some eight years ago and is now owned by a large bank in France. 

Moin @nmh,

Das mit der Targobank/Citibank habe ich bislang auch nicht gewusst. 

Wieder was dazugelernt.

Smiley (fröhlich)

Herzliche Grüße

dietus

nmh
Legende
9.962 Beiträge

@Dietus:

Was genau hast Du nicht gewusst?

Im Februar 2010 hat sich die ehemalige Citibank Deutschland in Targobank umbenannt. Seit 2009 gehört sie zu der Credit Mutuel-Gruppe, das ist irgend so eine Kartoffelbank aus Frankreich. Die amerikanische Citigroup hat ihre deutsche Tochter in 2009 an die Franzosen verkauft.

Meine persönliche Erfahrung: Ich bin seit gut 15 Jahren Kunde. Vor 2009 war der Kundenservice schlicht eine Katastrophe, und auch bei der Wertpapierabwicklung gab es ständig Fehler. Die Citibank hat im Jahr 2005 fünf Versuche (!!!) gebraucht, um mir eine korrekte Jahressteuerbescheinigung für 2004 auszustellen. Erst nachdem ich den Banken-Ombudsmann und die Presse (doppelseitiger Artikel über meinen Fall in Börse online) eingeschaltet hatte, ging es voran.

Aber ich muss ehrlich sagen, seit ca. 2010 bin ich überaus zufrieden mit der Targobank. Es funktioniert alles sehr gut, die Technik ist stabil, und auch die Mitarbeiter sind nicht mehr nur freundlich, sondern auch hilfsbereit. Wobei es schon mal passieren kann, dass man von der Mitarbeiterin am Telefon zu hören bekommt: "Ich bin heute auch schon ganz durch", wenn man sie auf eine Falschinformation hinweist. Das ist halt NRW*, da haben die Menschen das Herz auf der Zunge, die sind nicht so zugeknöpft wie Ihr da oben in SH (dies betrifft @Dietus  und meine Lieben Herz  in Quickborn).

Daher meine Empfehlung. Man sollte ohnehin Kunde bei mehreren Banken sein.

nmh

*)  Das Callcenter der Targobank ist in Düüüüüüüüüsburg

Disclaimer: Ich habe leider kein scharfes ß auf meiner Schweizer Tastatur.

SMT_Erik
ehemaliger Mitarbeiter
5.305 Beiträge

ralienpp schrieb:

Hello everyone.

I am so far a happy customer of the service, but I am rather limited in what I can do, because of a language barrier.

It would be great if at least some of the user interface sections were also available in English.

In the meantime, I keep "Verbessening" my German 🙂

Best wishes!

Hello @ralienpp,

sorry, we only offer our service and our website in German. To avoid any misunderstanding, we’re going to communicate in German from here on. We hope you don’t mind.  

Zunächst einmal ein herzliches Willkommen in unserer Community. Wie du hier bereits ausführlich erfahren konntest, bieten wir unseren Service ausschließlich in deutscher Sprache an. Dank modernen Übersetzungsprogrammen wie z. B. Google Translate sind wir aber in der Lage, uns auch in den gängigen Sprachen mit unseren Kunden zu unterhalten und deren Anfragen zu beantworten. Das funktioniert mittlerweile ganz vorzüglich, nur mit dem Klingonischen hapert es noch... Smiley (zwinkernd)

Sicherlich ist English die global am weitesten verbreitete Sprache. Dennoch ist es uns wichtig unseren Service unmissverständlich und auf einem hohen sprachlichen Niveau anzubieten. Um diese Qualität auch in anderen Sprachen zu gewährleisten, fehlen uns bislang die Voraussetzungen.  

Gruß aus Quickborn & best regards

Erik

ralienpp
Autor
2 Beiträge

Hallo Alles!

Vielen Dank fur Ihre schnell und direkt Antworten. Ich glaube meine einzige Option ist Deutschesprache lernen - keine Problem 🙂

Motivation++

SvenHjerson
Einsteiger
1 Beiträge

I have tested a few banks and I did not like Sparkasse at all. Targo's web banking sucked. From the fintechs I tried Bunq which was okay but too expensive if you wanted a joint account and an account for a teenager. Strangely enough Commerzbank has a not too bad English online banking version ... but when people here ask for an English version most people come with their "Nein, Comdirekt ist deutsch" 🙄  And the argument that foreign banks don't offer German is just shortsighted and silly. German is simply not a world language or even a language a large number of non-Germans learn but English is (I'm not a native English speaker but I am much better at, and most certainly prefer English over German). So being able to offer services in English would open up the potential customer base significantly.

Where traditional banks still fall short is speed, it just still takes too long for an account to reflect the correct balance after a purchase.

Inclusion

With great respect,

if I may,

from my point of view

this literary non-senses.

Regarding that the leading Banking Economy of the European Union refuses to provide the very basic common services in the official international language.

I am afraid, and I feel very sorry to say, that at the era of the universal electronic/internet evolution, this is an extremely counter progressive and negative paradigm of Socio-Economic Exclusion and Inequality, forcing foreigners to learn German..

in order (!) to understand

and participate??

And even if we do consider seriously the “legal issues” argument, which personally I do not.. as everything politically, economically, commercially etc. happens with the international communication for ages, still it would be practical and convenient to offer the English language service option in the App, at least.. for the very basic banking transactions.

A great disappointment and almost a unique phenomenon among -quality- banking services in advanced European countries, in 2022.

Thank you in advance

for your understanding.